De serviceafdeling van Rolan Robotics kent de klantbelangen
23-01-2023
Als je als ondernemer investeert in slimme automatisering dan wil je erop kunnen vertrouwen dat deze investering zichzelf terugverdient en dat alles zowel softwarematig als mechanisch optimaal functioneert. Een robotsysteem dat stil staat of niet goed functioneert heeft een grote impact op het interne proces. Bij het serviceteam van Rolan Robotics is men zich als geen ander bewust van de klantbelangen en daar doen onze servicemedewerkers elke dag hun best voor.
Steeds weer nieuwe uitdagingen
Het laatste wat je bij een technische vraag of acuut probleem wil als klant is dat je ergens in een wachtrij plaats moet nemen of dat je van de één naar de ander wordt gestuurd. Vandaar dat Rolan Robotics de serviceafdeling zo heeft ingericht dat technische vragen of de melding van bepaalde storingen altijd direct bij de juiste persoon terechtkomen. Die korte lijnen en persoonlijke aanpak werkt bij het beantwoorden van servicevragen en het snel en adequaat oplossen van technische problemen immers het meest effectief. Daarbij maken onze helpdeskmedewerkers direct bij binnenkomt van een servicevraag op basis van praktijkervaring een onderscheidt tussen softwarematige en mechanische problemen en of iets de hoogste prioriteit heeft of niet per se direct opgepakt hoeft te worden.
Service op afstand of op locatie
Vooral bij softwarematige storingen of problemen met het programmeren van de automatisering kunnen onze servicemonteurs vaak op afstand meekijken wat er misgaat en helpen om een dergelijk probleem op te lossen. Bij mechanische storingen ligt dat vaak gecompliceerder en in dat geval dient één van onze servicemonteurs op locatie in actie te komen. Via onze helpdesk of de desbetreffende monteur krijgt de klant te allen tijde te horen welke actie er vanuit het serviceteam van Rolan Robotics wordt ondernomen en binnen wat voor tijdsbestek een en ander kan worden opgepakt. Ook hierbij staan een duidelijke en directe communicatie en het zo snel mogelijk oplossen van softwarematige en/of technische problemen bij ons hoog in het vaandel.
Maatwerk service als uitgangspunt
Rolan Robotics voorziet haar klanten dus niet alleen van slimme automatiseringsoplossingen maar hecht ook veel waarde aan de aftersales via haar serviceverlening. Om ervan verzekerd te zijn dat die service continu gewaarborgd is adviseren wij onze klanten na ingebruikname van onze robotsystemen een servicecontract af te sluiten. In zo’n contract is vastgelegd wat er aan periodiek onderhoud en inspectie plaatsvindt en binnen wat voor tijdsbestek (responstijd) er door onze servicedienst wordt gereageerd op uw servicevragen. Bij stilstand of ernstige storingen komen onze servicemonteurs uiteraard direct in actie.
Creatieve en assertieve probleemoplossers
Het is een groot voordeel dat onze technische mensen al jarenlang vertrouwde gezichten zijn voor onze klanten. Veel vragen zijn door die hechte klantrelatie bijna al beantwoord voordat ze gesteld zijn. Snel even voor het eind van een werkdag nog een onderdeeltje per post versturen, zodat de klant het de andere dag al binnen heeft. Of een bepaald onderdeel dat niet op voorraad is uit een bestaand inruilsysteem schroeven, zodat de automatisering bij een klant weer snel prima functioneert. Het zijn zo maar een paar praktijkvoorbeelden van hoe Rolan Robotics ook op het gebied van service & support graag met haar klanten samen wil werken. Op onze serviceafdeling werken geen robots, maar ervaren technische mensen die precies weten wat u van hen verwacht!
Maak kennis met het Rolan Robotics serviceteam
Heeft u nog vragen, wilt u kennismaken met onze serviceafdeling of wilt u meer weten over onze interessante aanbiedingen, neem dan zeker contact met ons op. Het serviceteam van Rolan Robotics staat graag voor u klaar!